اخبار بروز ایرانیان اخبار بروز ایرانیان .

اخبار بروز ایرانیان

شمارش معکوس برای تعلیق فوتبال اسرائیل

« صاحبدیوان برون‌مرز اسرائیل من را تهدید شود تا درخواستم از فیفا را پس بگیرم در غیر این سیما زندانی ام می سازد ! » ، این اظهارات امروز (چهارشنبه) سروش الرجوب ، امیر فدراسیون فوتبال فلسطین از عمل دیپلماتیک نظام مهاجم خواهد شد .صهیونیست ها از تایم نخست کشمکش علیه غزه 256 کشتی‌گیر فلسطینی را به شهادت رساندند که 99 تن از آنها فوتبالیست بودند .

مدل تبعید اسرائیل از فیفا و آویزش فوتبالش بهمن ماه پارسال آن‌هنگام از حملات وحشیانه به غزه و قتل خلق و ورزشکاران اول شد .در این حملات زیادتر از 14 بلبل جوان به شهادت رسیده اند .فدراسیون فوتبال ایران در نگهبانی از الگو آویختگی فوتبال اسرائیل سردمدار بوده و مسئولان فدراسیون اخیرا هم با مهتر فدراسیون فلسطین برخورد داشتند و از او در این الگو نگهبانی کردند .در الگو آویزش اسرائیل در فیفا شهر هایی الگو اردن ، عراق ، سوریه ، لبنان ، کویت و ترکیه هواخواه فلسطین می باشند .کنگره فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار شد آدینه (28 اردیبهشت) در شهر بانکوک تایلند برگزار شود تا در مورد درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین مبنی بر تعلیق رژیم صهیونیستی از عضویت در فیفا به دلیل جنایاتی که علیه فلسطینیان در غزه به ویژه ورزشکاران مرتکب شده، تصمیم گیری کند.

رئیس فدراسیون فوتبال رومابت فلسطین می‌گوید که درخواست آنها به فیفا باید بر اساس «قوانین ورزشی» ارزیابی شود «نه سیاسی» چون تخلفات اسرائیل توسط هیچ فدراسیون ورزشی در جهان «قابل قبول نیست». الرجوب تاکید می‌کند که پیش نویس «قتل 256 ورزشکار مستند شده» و به فیفا ارسال شده تا جمعه تصمیم بزرگ برای اخراج اسرائیل از این سازمان ورزشی بین المللی گرفته شود.

جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا کمیته بین المللی المپیک و فیفا ورزشکاران روسیه را از حضور در مسابقات بین المللی محروم کنند ولی این نهادهای بین المللی هنوز برای اسرئیل محرومیتی درنظر نگرفتند.

روزنامه بیلد آلمان می نویسد که اسرائیل در رزم از بشخصه پدافند نموده و موافق قوانین مرکز المللی رفتار اسرائیل به منظور پدافند از خودشان بوده و الگو پدیدار تبدیل شده به منظور بی‌بهرگی اسرائیل از آزمون‌ها میانه المللی فوتبال و ورزشی شایسته تقبل هلاک .اما کریگ فاستر ، هافبک سابق اکیپ عمومی استرالیا معتقد شد که شرفه فیفا بایستی در مقابل به آدمکشی افزون از 35 بلبل شخص در غزه که تعداد سامان یک استادیوم مکمل بوده است و حدود 100 فوتبالیست ذبح شدند ، تعامل قاطعی ارائه بدهد .

سایت الکوره می‌نویسد که بر اساس قوانین فیفا در مجمع پیش رو جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال «یک آزمون بزرگ» پیش رو دارد تا نشان دهد «یک نهاد سیاسی کار یکسویه نیست و فارق از فشارهای بین المللی باید تصمیمی ورزشی بگیرد».این سایت ورزشی تاکید می‌کند که فیفا در جنگ روسیه سریعا این کشور را تعلیق کرد ولی درباره اسرائیل تعلل زیادی داشته است. فیفا باید نشان دهد که رفتاری یک بام و دوهوا ندارد و در ایستگاه آخر تصمیم بزرگ و سرنوشت ساز خود را بدون تاثیرپذیری از فشارهای سیاسی غرب و آمریکا به شکلی بی طرفانه بگیرد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۱۳:۲۵ توسط:فرهاد مرادی موضوع: نظرات (0)