اخبار بروز ایرانیان اخبار بروز ایرانیان .

اخبار بروز ایرانیان

تاج باید صندلی ریاست فدراسیون را رها کند!؟

محرومیت دو ساله شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، امروز (۲۵ اردیبهشت) به پایان می‌رسد.

اتفاقاتی که به منظور شهاب الدین عزیزی خادم در فوتبال ایران رخ عدل ، یکی از خبرسازترین اوضاع مدیریتی فدراسیون فوتبال در سال های آخرین شمرده می شود .

عزیزی خادم در انتخابات فدراسیون فوتبال در ۱۰ اسپند ۱۳۹۹ به عنوان سرپرست فدراسیون ممتاز شد . با اینکه در هنگام بزرگی عزیزی خادم ، فوتبال ایران سریع ترین صعودش به پیاله جهانی را ضیافت گرفت منتها زندگانی مدیریت او حتی به یک سال هم نرسید .

عزل جنجالی با بندی که حذف شد

اعضای هیات رئیسه فدراسیون بت فارسی فوتبال در ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ دست به اقدامی بی سابقه زدند؛ آن ها با استعمال از یکی از نخ های اساسنامه زمان فدراسیون فوتبال ، عزیزی خادم را به چهره موقت از آقایی فدراسیون برکناری کردند . در آن مجلس معلوم شد در جمعیت عالی فدراسیون فوتبال ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ درخصوص سرپرست خلع تبدیل شده بازشناخت فریضه گیرد . ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ چند زمان تتمه به اجرا مجلس خوب ، یک همدلی هیجان انگیز دیگر عدد خورد و انجمن خلق فدراسیون فوتبال طی حکمی عزیزی خادم را به زمان دو سال از هرگونه کار فوتبالی بی‌بهره شود . همین فرمان سبب شد تا از ظهور عزیزی خادم در مجلس ۱۰ خرداد منع گیرد و او عاری تخمین زده نقش به وسیله انجمن از فدراسیون پیش گذاشته گیرد . مهدی کلیل هم هشتم شهریور به عنوان سردسته جدیداً از انجمن رای گرفت .

وقتی آیین‌نامه دچار ابهام است

عزیزی خادم و همکارانش در دو سال ونیم دیرینه عنوان کردند که اخراج سردسته سابق مشروع نبوده خواهد شد . آن بندی که هیات رئیسه با اتکا به آن عزیزی خادم را به قیافه موقت برکناری نموده گشت ، از اساسنامه پاک گشته و به هرترتیب این عمل اعضای هیات رئیسه با خرده‌گیری گروهی از اهالی فوتبال متقابل شد . در آن سو هم در آن سیلاب اعضای هیات رئیسه و کمیسیون داب اصرار داشتند در عهد زعامت عزیزی خادم تخلفاتی حالت گرفته شده است .

دو سال از دستور مجمع کردار درخصوص عزیزی خادم می گذرد و حرمان او امروز (۲۵ اردیبهشت) یا نهایت فردا (۲۶ اردیبهشت) به آخر می رسد . او می تواند از فردا به فوتبال برگردد و حتی به منظور هنگام سرانجام انتخابات فدراسیون فوتبال هم کاندیدا بشود ، منتها معمای رسمی پس از انتهای حرمان دو ساله عزیزی خادم سوژه دیگری خواهد شد .

طبق قوانین فدراسیون فوتبال و فیفا برکناری رئیس فدراسیون یا باید با رای مجمع باشد یا رئیس استعفا کند. درباره عزیزی‌خادم هیچ‌کدام از دو حالت اما رخ نداد. مجمع فدراسیون فوتبال باید وضعیت عزیزی‌خادم را روشن می‌کرد که نکرد از طرفی او در این مدت حاضر نشد استعفا کند. برخی کارشناسان حقوقی و ناظران به همین دلیل معتقدند عزیزی‌خادم با پایان دو سال محرومیتش رئیس قانونی فدراسیون فوتبال است. به هر حال تفسیر این گروه این است چون مجمع عزیزی‌خادم را عزل نکرده و او استعفا هم نداده، با پایان محرومیتش می‌تواند به پست قبلی‌اش برگردد.

مشخصا در این سوژه یک حیرت رسمی وجود دارا است ، حتی درصورتی‌که متعهد بشود که عزیزی خادم به همین راحتی نمی تواند به فدراسیون برگردد ، بازهم به زاویه می رسد فدراسیون فوتبال از امروز دو سردار دارد؛ شهاب الدین عزیزی خدمتگزار و مهدی کلاه !

چند حقوقدان در همان سیلاب ساحل گذاشتنِ عزیزی خادم اصرار کردند که بایست منفصل او در پاتوق فدراسیون به رای گذاشته گیرد و ظاهرا باتوجه به زنبیل اندیشه عزیزی خادم در آن هجا مزیت داده شد این‌سان چالشی پیدایش نشود ! فدراسیون فوتبال فعلاً با یک سوژه عرفی نوین روبروست و واضح منهدم حتما باید مطابق آیین نامه مدیر رسمی فدراسیون فوتبال را چه شخصی دانست .


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۳۵:۱۳ توسط:فرهاد مرادی موضوع: نظرات (0)